Managementul timpului

managementul_timpului Managementul timpului

Te salut din nou! Alex sunt, si ma gandeam sa discutam putin si despre felul in care alegem sa ne organizam timpul, despre cum alegem sa gestionam aceasta resursa limitata, dar de care pana la urma dispunem cu totii. Vreau sa impartasesc cu tine cateva variante, care pe mine ma ajuta, de a scoate cat mai multe de la timpul de care dispui, de a reusi sa fii cat mai eficient si sa obtii cele mai bune rezultate pe toate planurile.

Probabil ca cea mai mare problema cu care se confrunta oamenii in zilele noastre este “lipsa timpului”. Cei care au un serviciu, au prea multe de facut si prea putin timp pentru viata lor personala. Majoritatea oamenilor se simt coplesiti de responsabilitati si activitati, si cu cat se straduiesc mai mult, cu atat li se pare si mai greu sa faca fata.

Acesta continua alergare te poate face sa ajungi sa-ti traiesti viata intr-un mod reactiv sau responsiv. In loc sa decizi cu claritate ceea ce vrei sa faci, ajungi sa reactionezi in continuare la ceea ce ti se intampla. Pana la urma, tot mergand pe aceasta cale ajungi sa-ti pierzi controlul. Ajungi sa simti ca viata te conduce pe tine in loc sa o conduci tu.

Din cand in cand, e bine sa te retragi putin si sa analizezi ceea ce faci si ce ai de facut. Trebuie sa pui pauza cronometrului si sa te gandesti serios la cine esti si incotro te indrepti. E necesar sa-ti evaluezi activitatile si sa vezi ce e cu adevarat important pentru tine.

Trebuie sa ajungi sa-ti controlezi timpul in loc sa devii un sclav al evenimentelor si cerintelor acestuia. Este necesar sa-ti organizezi viata de asa natura incat sa obtii echilibru, armonie si pace interioara.

Trecerea la actiune fara a mai gandi inainte e cauza fiecarui esec. Abilitatea ta de a gandi este cea mai valoroasa trasatura pe care o ai. Daca iti vei imbunatati calitatea gandirii automat iti vei imbunatati si calitatea vietii.

Timpul este cea mai de pret resursa de care dispui. Este cel mai valoros lucru pe care il ai la dispozitie. Este trecator, de neinlocuit si nu are cum sa fie oprit. Poate fi doar realocat de la activitati mai putin importante spre cele de o valoare mult mai insemnata. Orice munca necesita timp si timpul este absolut esential pentru relatiile care conteaza cu adevarat in viata ta. Simplul fapt de a te gandi la timpul tau inainte de a-l folosi pentru ceva iti va imbunatati gestionarea acestuia.

Intr-o perioada credeam ca managementul timpului este doar o unealta de folos in mediul business, pentru a-ti organiza cat mai bine activitatile manageriale, precum te ajuta un calculator sau un telefon. Apoi am invatat ca managementul timpului nu este doar o abilitate periferica, sau care sa fie necesara doar intr-un anume domeniu, ci este chiar abilitatea centrala si de baza in jurul careia se invart toate celelalte.

La tine la serviciu sau in afaceri, sunt foarte multe cereri si necesitati din partea altor persoane din jurul tau, incat foarte putin timp poate fi gestionat doar in favoarea ta. In schimb, acasa si in viata ta personala, poti sa ai un control deplin al felului cum alegi sa-ti folosesti acest timp. Si tocmai de aceea pe aceasta parte iti propun sa ne concentram mai mult, in continuare.

Gestionarea timpului personal incepe in primul rand cu tine si de la tine. Incepe cu analizarea lucrurilor cu adevarat importante pentru tine si prinde sens doar daca il organizezi in jurul scopurilor tale. Este necesar sa-ti setezi obiective in trei arii majore ale vietii tale.

Prima data, ai nevoie de obiective personale si familiale. Acestea sunt motivele pentru care te trezesti dimineata, pentru care muncesti din greu si iti imbunatatesti abilitatile, motivele pentru care iti doresti un castig material care sa te sustina.

Care sunt obiectivele tale personale si familiale, palpabile si impalpabile? Un obiectiv palpabil ar putea fi o casa mai mare, o masina mai buna, o vacanta sau orice altceva ce necesita bani. Un scop impalpabil ar putea fi o relatie mai buna cu partenerul de cuplu sau cu copiii. Obtinerea acestor obiective familiale si personale este esenta adevarata a managementului timpului, si al scopului sau principal.

In a doua arie de obiective intra cele legate de cariera. Acestea sunt obiective “cum”, cu ajutorul carora poti obtine obiectivele personale sau obiectivele “de ce”. Cum poti ajunge la o situatie materiala care sa-ti permita sa atingi obiectivele familiale? Cum iti poti dezvolta abilitatile si talentele care sa te ajute sa fii in top? Obiectivele legate de cariera sunt absolut necesare, mai ales daca sunt puse foarte bine in balanta cu cele personale.

Cea de-a treia categorie de obiective cuprinde obiectivele legate de dezvoltarea ta personala. Aminteste-ti ca nu o sa poti obtine mai mult in exterior fata de cat ai adunat in interior. Viata ta externa va fi o reflectie a ceea ce ai acumulat in interior. Daca vrei sa obtii lucruri importante in viata ta de familie si in cariera, trebuie sa devii o persoana extraordinara cu ajutorul dezvoltarii tale personale.

Trebuie mai intai sa te construiesti pe tine si mai apoi sa-ti construiesti viata. Probabil cel mai important “secret” al succesului este ca poti sa devii cu adevarat oricine iti doresti sa fii si poti atinge orice scop pe care ti-l doresti cu adevarat. Dar pentru a reusi asta trebuie mai intai sa incepi sa lucrezi la tine si sa nu te opresti, sa perseverezi indiferent de situatie.

Odata ce ai o lista cu obiectivele tale familiale, ale carierei precum si cele ce tin de dezvoltarea personala, poti sa incepi sa le organizezi dupa prioritate. Pentru a-ti gestiona timpul, trebuie sa te decizi foarte clar asupra prioritatilor. Trebuie sa te decizi asupra lucrurilor importante pe care poti sa le faci pentru a avea fericire, satisfactie si bucurie in viata ta. In acelasi timp e necesar sa iti stabilesti si lucrurile din coada listei, lucrurile cel mai putin importante pentru tine, lucruri pe care le poti amana sau pe care le poti elimina definitiv.

Treaba e ca, dupa cum stim cu totii programul este plin, in ritmul actual de viata. Nu prea mai ai timp liber, si acesta devine foarte pretios. Din acest motiv, pentru a face ceva nou, trebuie sa renunti la ceva vechi. Pentru a face o activitate noua, trebuie sa scoti din calendar una veche. Din acest motiv inainte de a-ti organiza timpul trebuie sa te decizi ferm la ce activitati vrei sa renunti, ce activitati nu-ti aduc niciun folos pentru obiectivele tale.

Daca de exemplu vrei sa-ti petreci mai mult timp cu familia, trebuie sa analizezi ce activitati curente te impiedica sa faci asta, unde anume ti se scurge timpul.

Un principiu al managementului timpului spune ca timpul “greu” impinge afara timpul “lejer”. Acest lucru inseamna ca timpul “greu”, cum ar fi munca, va scoate afara din program timpul “lejer”, cum ar fi statul cu familia. Daca nu-ti vei termina munca la timp la serviciu va trebui sa furi din timpul petrecut cu familia pentru a o termina. Ca rezultat, deoarece familia este importanta pentru tine vei ajunge la un conflict interior de valori. Te vei simti stresat si iritat. Vei simti o presiune care te apasa. Stii in inima ta ca ar trebui sa petreci mai mult timp cu cei importanti din viata ta, dar pentru ca nu ti-ai terminat munca, va trebui sa rezolvi asta inainte de petrece acel timp cu ei.

Fiecare minut pe care il pierzi de-a lungul unei zile va fi un timp pierdut din cel petrecut alaturi de familie. De aceea e important sa fii focusat pe munca care o faci, si sa fii cat mai productiv, astfel incat sa ai timp si pentru familie.

Sunt trei intrebari cheie pe care ti le poti pune pentru a-ti mentine viata personala in echilibru.

Prima este, “ce este cu adevarat important pentru mine?”. De fiecare data cand ti se pare ca ai prea multe de facut si prea putin timp la dispozitie, pune-ti aceasta intrebare si apoi asigura-te ca ceea ce faci coincide si cu raspunsul.

A doua intrebare e “care sunt activitatile cele mai importante pentru mine?”, sau altfel spus gandeste-te la ce iti aduce tie personal cea mai mare placere si satisfactie dintre toate activitatile pe care le ai.

Ultima intrebare pe care e bine sa ti-o pui constant este “care ar fi cea mai buna intrebuintare a timpului in acest moment?”. Si din moment ce poti face doar un singur lucru odata, vei ajunge sa faci tot ceea ce conteaza cu adevarat.

Managementul timpului te ajuta sa alegi ce sa faci prima data, ce sa faci apoi si ce sa nu mai faci deloc. Te ajuta sa iti organizezi fiecare aspect al vietii tale astfel incat sa fii cat mai fericit si satisfacut in urma tuturor lucrurilor pe care le faci.

Tu ce tehnici de organizare a timpului folosesti si cat de eficient crezi ca reusesti sa faci asta? Unde simti ca intampini probleme? Si ce ai putea face in plus pentru a te folosi la maxim de aceasta resursa pretioasa pe care o avem cu totii, si anume timpul?

Cu drag,
Alex

Golden Life

(Visited 123 time, 1 visit today)

Comentarii

comentarii

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata!


*


Menu