15 metode pentru a te simti mai bine in fiecare zi

mai_bine 15 metode pentru a te simti mai bine in fiecare zi

Bine ai revenit pe Golden Life! Eu sunt Alex si astazi iti propun sa vorbim putin despre cateva metode prin care ne putem face fiecare zi mai buna.

Adevarul este ca fiecare dintre noi am putea avea o mai mare grija la ceea ce facem in fiecare zi si am putea sa ne simtim mult mai bine atat fizic cat si mental sau emotional.

Pentru unele persoane poate fi benefic sa faca mai multa miscare, sa manance mai sanatos sau sa aiba un nivel de energie mai ridicat. Pentru altii poate fi important sa contribuie cu ceva in societate sau sa socializeze cu cei dragi.

Sa ne simtim mai bine implica sa avem grija atat de nevoile fizice cat si de cele mentale si emotionale. Trebuie sa existe un echilibru intre aceste 3 planuri.

In acest articol vom parcurge 15 metode care iti pot aduce o stare de bine in fiecare zi.

1. Incepe ziua corect

Micul dejun imbunatateste memoria, iti schimba dispozitia si te poate ajuta sa-ti mentii greutatea sub control. Anumite studii sustin ca studentii care iau micul dejun regulat au rezultate mult mai bune la examene. Acelasi lucru e valabil si la adulti, performantele acestora crescand simtitor.

Incepe-ti ziua printr-un mic dejun bogat in fibre (se gasesc in cereale) alaturi de un fruct sau un fresh de fructe. Daca nu prea poti manca la orele diminetii, datorita digestiei, poti opta doar pentru un simplu pahar de suc natural.

Evita pe cat posibil cofeina. Cafeaua are un gust bun si poate fi buna daca o consumi cu moderatie. Dar prea multa cofeina te poate face iritabil, iti poate creste tensiunea sau iti poate creea probleme la stomac.

2. Profita de momentele libere

Foloseste momentele libere dintr-o zi, momentele in care ai de asteptat sau pur si simplu nu ai ceva anume de facut pentru a te relaxa, si a-ti creste starea de bine.

Poti citi cateva fragmente dintr-o carte care te inspira, sau de asemenea poti asculta o carte audio.

Poti petrece cateva clipe in liniste si cu ochii inchisi. Momente in care poti sa-ti reiei mental ziua, sa vizualizezi ceea ce urmeaza, si sa-ti revizuiesti gandurile.

De asemenea poti face cateva exercitii scurte de relaxare a corpului si a musculaturii.

3. Fa miscare zilnic

Exercitiul fizic regulat scade riscul de aparitie al unor boli de inima, a diabetului sau a cancerului de colon. De asemenea ajuta la mentinerea unei tensiuni arteriale la un nivel normal, precum si la controlarea greutatii.

Incepe sa te gandesti la tine ca fiind o persoana activa.

Fa din activitatea fizica o parte integranta a rutinei tale zilnice. Mergi la plimbari sau la alergat. Mergi cu bicicleta sau fa alte activitati care sa-ti puna organismul in miscare.

Fa macar 30 de minute pe zi o activitate care sa te faca sa respiri mai profund, care sa iti activeze complet corpul.

Prin aceste exercitii fizice se secreta endorfine, care sunt considerate hormonii starii de bine.

Endorfinele sunt chimicale eliberate de creier care iti imbunatatesc starea, reduc durerea si stresul, si iti dau o stare generala pozitiva. De asemenea te ajuta sa dormi mai bine.

4. Zambeste

Poti fi mai fericit in orice imprejurare daca zambesti. Chiar daca la inceput vei forta acest lucru, pana la urma te vei obisnui si vei deveni mult mai pozitiv.

Sa zambesti iti aduce beneficii atat tie cat si persoanelor din jurul tau. Zambitul face pe toata lumea sa se simta mai bine.

Zambeste la colegii de lucru si la seful tau.

Zambeste cand te intalnesti cu partenerul de viata.

Zambeste cand vorbesti cu cei din familie si cu pesoanele dragi tie.

5. Fa exercitii mentale

Sa iti pui creierul la contributie iti poate imbunatati memoria, poate reduce riscul de dementa sau Alzheimer.

Provoaca-ti constant mintea facand vechi rutine in moduri noi. Spala-te pe dinti cu cealalta mana. Mergi pe alta ruta la munca.

Fa integrame, puzzle-uri sau alte jocuri care sa-ti stimuleze mintea si imaginatia.

Invata o limba noua sau cuvinte noi.

Invata sa canti la un instrument. Orice abilitate noua iti va stimula creierul.

6. Asculta-ti instinctul

Instinctul este acea voce interioara care determina modul in care gandesti, simti si actionezi. Face parte din inteligenta emotionala. De fiecare data cand reusesti sa identifici corect ceea ce iti transmite acea voce, si vei actiona conform, vei da peste un rezultat sau o situatie favorabila.

Ai incredere in instinctul tau atunci cand analizezi anumite informatii si daca ceva nu pare in ordine, mai revizuieste inca o data pana ce totul e in regula, pentru a putea lua o decizie.

Ai incredere in instinctele tale si atunci cand e vorba de siguranta ta. Daca cineva te face sa te simti inconfortabil sau rau, fii atent la acel sentiment si ia masurile corespunzatoare.

7. Accepta responsabilitatea pentru sanatatea ta

Daca devii responsabil pentru sanatatea ta si alegi sa ai un stil de viata sanatos, iti vei creste sansele de a trai mai bine si mai mult, de a fi mai fericit si mai pozitiv.

Daca simti ca ceva te doare si ceva nu este in regula, nu amana si mergi la doctor pentru un control.

Fa-ti teste regulate pentru tensiune, colesterol, precum si pentru orice alta afectiune care crezi ca ar putea aparea.

Renunta la fumat si limiteaza cantitatea de alcoolul pe care o bei.

Ramai activ atat fizic cat si mental.

8. Ajuta pe altcineva sa se simta mai bine

Contributia te ajuta sa te simti mai bine. Un studiu recent spune ca cei care ofera sprijin si asistenta celorlalti traiesc mai mult.

Ajuta un prieten, o ruda, un vecin cu orice crezi ca ai putea si ar fi nevoie.

Implica-te activ in organizatiile de voluntariat.

Fa un lucru bun pentru cei din jur ori de cate ori se iveste ocazia.

9. Completeaza-ti dieta cu vitamine

Multivitaminele pot preveni un numar important de boli cornice precum cancerul, osteoporoza si bolile de inima. Datorita lipsei de nutrienti din hrana procesata care se consuma in aceste vremuri este necesar sa iti aduci aportul din suplimente alimentare.

Pentru a afla mai multe lucruri despre care sunt cele mai bune astfel de suplimente poti discuta cu un medic sau un nutritionist.

Acest aport vitamine iti va regenera energia si iti va da o stare mult mai buna in fiecare zi.

10. Razi

Cu totii suntem atrasi de oamenii cu simtul umorului. Umorul este o modalitate excelenta pentru a te elibera de tensiune si de a-ti schimba o dispozitie proasta intr-una buna. Poate de asemenea sa transforme o zi de munca intr-una distractiva.

Foloseste-te de umor atunci cand dai peste o situatie dificila. Cauta cat mai multe oportunitati pentru a rade impreuna cu colegii de lucru sau cu persoanele dragi.

De asemenea cand e cazul sau cand ai un moment mai prost da-ti voie sa razi si de tine. Nu lua totul in serios.

11. Priveste ceva frumos

Simplul fapt de a face o pauza si de a privi ceva frumos iti poate imbunantati simtitor starea.

Poti privi o poza cu o persoana pe care o iubesti. Poti pune tablouri cu peisaje frumoase la tine in camera sau in birou.

Poti admira o floare, un copac sau orice altceva observi frumos in natura.

12. Atinge si imbratiseaza

Atingerea fizica face foarte bine tuturor persoanelor, deoarece se secreta oxitocina, hormonul fericirii si al atasamentului. Te poate relaxa, calma, te poate face sa dormi mai bine si iti creeaza o stare de bine generala. Fa-ti un obicei din a atinge si a imbratisa persoanele dragi.

Psihoterapeuta si autoarea americana Virginia Satir spunea ca avem nevoie de 4 imbratisari pe zi ca sa supravietuim. Avem nevoie de 8 imbratisari pe zi ca sa ne mentinem si avem nevoie de 12 imbratisari pe zi ca sa crestem.

Imbratiseaza-ti copiii, parintii, bunicii, rudele apropiate, partenerul de viata precum si prietenii.

Petrece mai mult timp pentru a alinta si a rasfata copiii tai sau partenerul tau.

Invata-i pe cei mici sa isi exprime iubirea si afectiunea prin atingerea fizica.

13. Iarta

Nivelul de stres si tensiunea arteriala cresc atunci cand suntem suparati pe cineva sau pe ceva. Abilitatea de a te elibera de aceste sentimente negative si de a ierta duce la o sanatatea fizica si mentala mult mai buna.

Decide-te sa ierti. Daca ai sentimente de manie nerezolvate fata de cineva de la serviciu sau din viata personala, hotaraste-te sa faci pace cu respectiva persoana. Decide sa renunti la toate sentimentele negative pe care le simti in interior si sa treci peste.

Iarta-te pe tine. Invinovatirea pentru anumite lucruri care nu au mers bine sau pe care nu le-ai facut asa cum iti doreai, este la fel de nesanatoasa ca si invinovatirea altei persoane.

Poti sa iti iei cateva minute in fiecare seara inainte de culcare, in care sa respiri adanc, sa te relaxezi si sa vizualizezi toate momentele din acea zi in care cineva ti-a gresit sau nu s-a comportat dupa asteptarile tale si apoi sa te vizualizezi iertand.

La fel poti face si in cazul in care consideri ca tu ai gresit cu ceva. Te poti ierta.

14. Mediteaza

Meditatia este o metoda de a-ti calma atat corpul cat si mintea, care te ajuta foarte mult sa incetinesti putin ritmul, si sa indepartezi cat mai mult gandurile nedorite. Este recomandat sa iti aloci in jur de o jumatate de ora atat dimineata cat si seara pentru a medita.

Un exercitiu simplu de meditatie este urmatorul:

Aseaza-te intr-o pozitie confortabila, de preferat cu spatele drept, fie pe un scaun sau pe jos. Inchide ochii si focuseaza-ti atentia pentru inceput fie pe respiratie sau fie pe o sugestie, un gand sau un cuvant. Daca atentia iti zboara in alta parte, observa asta si incetisor readu-o inapoi. Fa asta timp de jumatate de ora, iar la sfarsit vei avea o stare mult imbunatatita.

15. Respira profund

Concentrarea pe respiratie si marirea timpilor de inspiratie si expiratie te va elibera de tensiune si stres.

La fel ca si la meditatie te poti aseza intr-o pozitie confortabila, astfel incat stomacul sa iti fie cat mai lejer. Poti pune o mana in zona buricului si sa incepi sa respiri usor. Inspira aerul pe nas, permitandu-i stomacului sa se extinda cat mai mult. Mentine aerul in plamani pentru cateva secunde, de preferat de la 8 secunde in sus pentru inceput. Apoi expira incet pe gura.

Repeta acesti pasi facand macar 5 respiratii complete.

Cel mai indicat este sa faci acest exercitiu alocand timp egali atat pentru inspiratie cat si pentru retentie si expiratie.

  

Pana data viitoare ramai cu bine,

 
Alex Suciu

Life Coach & Master Trainer NLP

  
Golden Life Opportunities

(Visited 510 time, 1 visit today)

Comentarii

comentarii

1 Comentariu on 15 metode pentru a te simti mai bine in fiecare zi

  1. Aceste metode ma ajuta foarte mult.
    Prima data am zis “incerc”, insa repetitiv mi-am dorit sa stapanaesc din ce in ce mai bine acest exercitiu… Multumesc si felicitari pentru informatiile care ni le pui la dispozitie!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata!


*


Menu